Silna marka osobista coacha

Na fali ostatnich pojawiających się na grupach dla coachów pytań o to jak sprzedawać coaching, jak się promować, jak zarabiać w tym zawodzie – chcę polecić Twojej uwadze książkę Agnieszki Walczak-Skałackiej „Silne marki osobiste zmieniają świat”. Bo właśnie dzięki temu – dzięki silnej, czyli autentycznej, profesjonalnej i spójnej marce osobistej masz szansę na sukces coachingowy.

Bardzo trafnie w jednym z komentarzy na wspomnianej grupie dedykowanej coachom napisał Michał Bloch: „Promuj, a nie sprzedawaj. Opowiadaj o tym, co robisz. O swojej specjalizacji, pokazuj autentyczność, połącz coaching z Twoją pasją.” Książka Agnieszki pomaga zrobić pierwszy krok w stronę właśnie takich działań. Pomaga odkryć w sobie tą autentyczność.

Coaching to specyficzna usługa. Oparta na relacji, intymna, zbudowana na poczuciu bezpieczeństwa. Nie kupuje się jej na kilogramy. Nie kupuje się jej od pierwszej lepszej osoby. Chcąc więc wzbudzać zaufanie swoich przyszłych Klientów – postaw na budowanie silnej marki osobistej.

Marka osobista coacha

Zaszczytem była dla mnie możliwość recenzowania publikacji Agnieszki. Poniżej moje wrażenia po lekturze, które ukazały się na stronie Wydawnictwa Słowa i Myśli. Tam też możesz zamówić książkę.

„Silne marki osobiste zmieniają świat” Agnieszki Walczak-Skałeckiej to książka, którą trzeba przeczytać. Skorzystają z niej nie tylko osoby chcące odkryć, czym jest marka osobista, prowadzące własne działalności gospodarcze, czy menedżerowie, ale tak naprawdę wszyscy. Jak twierdzi autorka – każdy z nas jest marką, która może zmieniać swoje otoczenie.

W książce ujęło mnie naukowe podejście, które bardzo sobie cenię. Liczne badania, odniesienia do sprawdzonych mechanizmów i modeli pozwalają na dogłębne poznanie tematu. Z drugiej strony mnóstwo przykładów „z życia wziętych”, ciekawostek i doświadczeń autorki sprawia, że lekturę pochłania się praktycznie jednym tchem. Do tego dziesiątki mocnych pytań skłaniających do refleksji nad własną marką osobistą i ćwiczenia do samodzielnego wykonania – to wielka wartość dodana.

Poza tym Autorka w bardzo przystępny sposób opisuje obecne dzisiaj w mediach zjawiska. Oswaja tym samym z obco brzmiącymi hasłami typu: buzz marketing, UX, customer experience, content marketing, a nawet podpowiada, jak je wdrażać. Podoba mi się porównanie marki do lodowej góry i podział książki na dwie części – na to, co w marce osobistej jest „poniżej oraz powyżej linii wody”. Co ważne – jedno nie istnieje bez drugiego i grunt to zacząć od tego, co nam w duszy gra, a nie od kreowania tego, co świat chce zobaczyć. Jak podaje Autorka: „Ta niewidoczna część stanowi solidny fundament, który jest przeważającą i najistotniejszą częścią marki. To właśnie ta niewidoczna część stanowi o przewadze konkurencyjnej i kształtuje prawdziwą wartość marki”. Samoświadomość dodaje bowiem odwagi w działaniu na wszelkich polach”.

Sięgając po książkę, zastanawiałam się, co kryje się za tytułowym hasłem „silna”. Ucieszyło mnie ogromnie, gdy wśród kilku najważniejszych wyróżników na początku znalazły się: wierna swoim wartościom, autentyczna, konsekwentna. Tak rozumiana siła faktycznie może zmieniać świat i to na lepsze. Pytanie więc, ile my mamy w sobie takiej siły, na ile znamy i żyjemy swoimi wartościami, na ile szanujemy i inspirujemy innych? Odpowiedź na te pytania może nam zmienić perspektywę patrzenia na kwestię kreowania wizerunku i zachęcić do lepszego poznania najpierw siebie, a w drugiej kolejności naszych odbiorców.

Książka pełna jest takich zagadnień motywujących do pogłębionej refleksji i do świadomej zmiany swojego dotychczasowego, pozbawionego autentyczności sposobu bycia. „Kropką nad i” w tej lekturze, oddającą tym samym jej charakter, jest piękne równanie na wiarygodność, która to jest połączeniem wspomnianej autentyczności i spójności. To bardzo bliska mi recepta na markę osobistą, na bycie sobą i na wartościowe życie. Jednym słowem – obok tej książki nie można przejść obojętnie. Z serca polecam!”

Właśnie taką chcę być marką. Tak budować swój biznes. W oparciu o wartości. Konsekwentnie, ale i z otwartością na nowe.

Tobie też tego Drogi Coachu życzę! :)

Marka osobista coacha

P.S. Pod koniec roku uruchomię drugą edycję programu dedykowanego coachom COACH Z PERSPEKTYWAMI™ i niespodzianka! dodaję moduł o budowaniu marki coacha! Zainteresowany? Napisz do mnie, a wszystko opowiem :)

PODOBNE WPISY:

  1. Specjalizacja w pracy coacha – wymysł czy konieczność?
  2. „Jesteś marką” coachu, trenerze i liderze!
  3. Autentyczny Coach, Trener, Doradca…
  • http://autentycznycopywriting.pl Ania Piwowarska

    Osobiście bardzo mnie cieszy akcent na autentyczość w tej książce i w Twoim jej opisie :)

    • Joanna Grela

      A jakże :) autentyczność bliska memu sercu, oj bliziutka :)